äiti lastensa kanssa piirtämässä

Lapset ja perheet

Perhekerhot:

Kerho on tarkoitettu kaikenikäisille lapsille ja heidän huoltajilleen. Kerhossa hartaushetki, askartelua, leikkiä, kahvittelua, jutustelua... Tervetuloa huoltajat ja hoitajat lapsineen!

Paltamon seurakuntakeskus, Muksula, tiistaisin klo 9-11.30

Kontiomäki, seurakuntakoti, keskiviikkoisin klo 9-11.30

Perheiden pesäkolo, Perheasema, Salmelankuja 2, perjantaisin klo 9-11

Tervetuloa!

Kirkkohetket

Pikkuväen kirkkohetket ovat kerholaisten, päivähoidon sekä kaikkien lasten yhteisiä kokoontumisia. Usein mukana on myös pappi ja kanttori.

Kontiomäen pikkuväen kirkko on seurakuntakodin kirkkosalissa. Paltamossa pikkuväen kirkko on joko isossa kirkossa tai uudessa pikkukirkossa ja kirkkopihassa.

Perhekirkot

Lapset vanhempien, kummien tai isovanhempien kanssa ovat tervetulleita myös perhekirkkoihin. Perhekirkot ovat lasten ehdoilla suunniteltuja jumalanpalveluksia, jotka pidetään sunnuntaisin, yleensä kirkossa. Perhekirkko kestää puolisen tuntia.

Joskus perhekirkossa vietetään ehtoollista. Kastettu lapsi, jolle on opetettu ehtoollisen merkitystä, voi osallistua ehtoolliselle yhdessä vanhempansa tai muun hänen kristillisestä kasvatuksestaan huolehtivan konfirmoidun kirkon jäsenen kanssa (esim. isovanhemmat tai kummit). Lapsen osallistumisessa ehtoolliselle tärkeintä on se, että hän ymmärtää, ettei ehtoollisessa ole kysymys tavallisesta syömisestä ja juomisesta, vaan siinä on kysymys yhteydestä Jeesukseen ja Jumalan rakkauteen.

Kirjepyhis

Haluatko osallistua kirjepyhis -kirjeen saajaksi. Kirje lähetetään noin joka toinen kuukausi ja se sisältää ajankohtaisia asioita kirkkovuodessa, Raamatunkertomuksia, tarinoita, tehtäviä ja/tai pieniä askarteluja. Kirjepyhis toteutetaan yhdessä Kajaanin seurakunnan kanssa.

Kirjeen saadaksesi ilmoita nimesi ja osoitteesi Sarille p. 044 5974766 tai sari.mikkonen@evl.fi

Lasten askartelemia pöllöjä seinällä

lastenohjaaja-lähetyssihteeri, perhekeskus-yhdyshenkilö (peke-yhdyshenkilö)