Perhejuhlat

Elämään kuuluu tavallisen, harmaan arjen lisäksi myös erilaisia kohokohtia. Isoja tai pieniä, elämäntilanteiden muuttumiseen liittyviä asioita. On hienoa pystyä jakamaan, näihin elämän taitekohtiin kuuluvia tunteita, iloja ja suruja sukulaisten ja ystävien kanssa.

Kirkolliset toimitukset: kaste, vihkiminen, konfirmaatio ja hautajaiset kuuluvat perinteisesti näiden elämänvaiheiden yhdessä kokemiseen ja jakamiseen. Yhdessä vietetyt juhlahetket tuovat elämään lämpimiä ja arvokkaita muistoja sekä auttavat pitämään yhteyttä kauempanakin asuviin, läheisiin ihmisiin.

Pappi perhejuhlaan

Seurakunnan työntekijöitä voi pyytää tilaisuuksiin soittamalla heille suoraan. Voit varata aikoja toimituksiin tai kotikäynteihin myös seurakunnan kanslian kautta.

Kodin siunaaminen

Uuteen kotiin muuttaminen on yksi elämän käännekohdista. On hienoa saada jakaa sukulaisten ja ystävien kanssa iloa uudesta kodista. Tässä muutosta voi juhlistaa järjestämällä kodin siunaaminen. Virsikirjan takana, liiteosassa on kodin siunaamisen kaava. Sen voi toimittaa itse, tai pyytää pappia tai muuta seurakunnan työntekijää.

Myös jo vanha koti voidaan siunata.

Syntymäpäiväjuhlat

Syntymäpäivä tarjoaa mainion tilaisuuden kutsua läheisiä ihmisiä koolle. Nykyisessä kiireisessä elämänmenossa ei tule kovinkaan usein pidettyä yhteyttä, niihin vähän kauempana oleviin sukulaisiin. Monia serkkuja ei saata tavata vuosikymmeniin.

Syntymäpäiväjuhliin voi kutsua myös seurakunnan työntekijän tuomaan oman tervehdyksensä päivänsankarille. Käyntipyyntö tulisi jättää seurakuntaan jo hyvissä ajoin, varsinkin jos vierailua toivotaan johonkin tiettyyn kellonaikaan.