Tansanialaisia naisia värikkäissä asuissa kantamassa tavaroita koreissa pään päällä

Lähetystyön tukeminen

Vapaaehtoisen seurakuntalaisen antama tuki työlle on korvaamattoman arvokasta!

Kannatusrengas

Kannatusrenkaaseen pääset mukaan ottamalla yhteyttä lähetyssihteeriin. Kuuluessasi renkaaseen saat terveisiä elävästä elämästä suoraan nimikkoläheteiltämme. Kannatusrengas on sinua varten, joka haluat tukea lähettejämme rukouksin ja halutessasi myös taloudellisesti. Lähettäjä ja lähtijä tarvitsevat toisiaan!

Kummiksi?kuva Matti Latvala

Yksi hieno tapa tukea köyhiä lapsia ja nuoria on myös tehdä kummisopimus. Taloudellista apua tarvitaan, jotta lapsi tai nuori valitussa kohdemaassa voi käydä koulua. Kummiksi voit ryhtyä vaikkapa Suomen Lähetysseuran kautta.

Toisenlainen lahja

Entä mitä ostaa ihmiselle, jolla on jo kaikkea? Sinulla on mahdollisuus ostaa Onnen lahja tai Toisenlainen Lahja.

Lähetystyötä voi myös tukea ottamalla käytetyt postimerkit talteen ja toimittamalla ne lähetyssihteerille. Merkit toimitetaan eteenpäin Suomen Lähetysseuralle, jossa pidetään vuosittain huutokauppa lähetystyön hyväksi.

Lähetyspiirit

Voit tukea Paltamon seurakunnan lähetystyötä osallistumalla vaikkapa lähetyspiirien toimintaan.

Toivoa Naisille -piiri (entinen Hanna-piiri) kokoontuu

Paltamon seurakuntakeskuksessa, pienryhmätilassa parittomien viikkojen maanantaina klo 15-16.30.

Mieslahden Tuulimäessä keskiviikkoisin klo 17-18.

Nuttuja kutomaan

Kudo nuttu etiopialaiselle vauvalle!

Etiopiassa, Airan sairaalassa otetaan mielellään vastaan vauvoille, erityisesti keskosvauvoille villanuttuja. Ohje on Nalle-langalle, mutta muutakin lankaa voi käyttää. Novitan Tennessee puuvillalanka sopii myös oikein hyvin. Malli on yksinkertainen, se sopii aloittelijoillekin.

*Luodaan 70 silmukkaa.
*Kudotaan kaksi oikein kaksi nurin yhteensä 22 cm.
*Sen jälkeen kudotaan aina oikein neulosta 24 silmukalla puikon alusta, kaksi oikein kaksi nurin 22 silmukalla puikon keskeltä ja aina oikein 24 silmukalla puikon lopusta, yhteensä 3 cm.*Kolmen sentin jälkeen päätetään keskimmäiset 22 silmukkaa ja kudotaan kumpikin olka erikseen aina oikein neuletta, kumpaakin noin kuusi cm.

*Seuraavalla kerroksella kudotaan puikon alussa olevat 24 silmukkaa oikein. Sen jälkeen luodaan 22 uutta silmukkaa keskelle ja kudotaan taas puikon viimeiset 24 silmukkaa oikein.
*Seuraavilla kerroksilla kudotaan puikon reunoilla olevat 24silmukkaa aina oikein, ja keskellä olevat uudet 22 silmukkaa kaksi oikein kaksi nurin, yhteensä 3 cm.
*Sitten siirrytään kutomaan koko puikollinen kaksi oikein kaksi nurin neuletta, jota tehdään taas 22 cm.
*Tuloksena on pitkä pätkä neuletta, jossa on nelikulmainen pääaukko keskellä.
*Viimeiseksi ommellaan sivusaumat yhteen. Käsille jätetään sopivan kokoiset aukot.

Valmiita nuttuja voi toimittaa lähetyssihteerille.

lastenohjaaja-lähetyssihteeri, perhekeskus-yhdyshenkilö (peke-yhdyshenkilö)