Ristijärven seurakuntakoti

Pappilantie 27, 88400 Ristijärvi

Sodan jälkeen Toppisen rakennusliike pystytti hirsitalkoin kerätystä puutavarasta seurakuntatalon, jota nykyisin kutsutaan seurakuntakodiksi. Salissa pidettiin talvipakkasilla jumalanpalvelukset, koska kirkko oli kylmä. Ennen talvikirkot pidettiin pappilan pirtissä, joka purettiin 1960-luvulla.

Nykyään seurakuntatalolla pidetään kokouksia, nuorisotoimintaa (partio, nuortenillat) ja muita kirkollisia tilaisuuksia. Käytössä ovat pääsali (100 henkeä) keittiöineen, nuorisotilat ja partiokolo.

Seurakuntakotia on laajennettu 1970-luvulla (kokoustilat, kerhotilat) ja 1990-luvulla (nuorisotilat, partiokolo ja lähetyksen kirpputori). Vuonna 2005 kunnostettiin keittiö, salin kalusteet ja valaistus. Saliin tuli heikkokuuloisten silmukka.

Seurakuntakotia voi vuokrata perhejuhlia: muistotilaisuuksia, kasteita tai syntymäpäiväjuhlia varten. Yhteydenotot Ristijärven alueseurakunnan virastoon: p. 040 688 4114.

Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka