Musiikkityö

Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. (Ef. 5: 19-20)

Seurakunnallisen musiikkityön keskeinen tehtävä on jumalanpalveluksen musiikki, niin Ristijärvelläkin. Vuoden mittaan järjestetään erilaisia konsertteja, musiikki-iltoja, lauluseuroja.

Veisuuvestivaalit ovat vuosittain järjestettävä viikonlopun mittainen musiikkitapahtuma elokuussa.

Ristijärvellä toimii kirkkokuoro. Kuorot rikastuttavat seurakunnan musiikkielämää avustamalla erilaisissa tilaisuuksissa. Kuorojen toiminnasta lisää alempana.

Jos Sinulla on ideoita seurakunnan musiikkityöhön liittyen, haluat tietää kuorojen toiminnasta, tahtoisit pitää virsiseurat...:

Ota rohkeasti yhteys kanttoriin kaikissa musiikkityöhön liittyvissä asioissa!

Ristijärven kirkkokuoro palvelee laulaen!

Kuorossa laulaminen on antoisa, virkistävä, terveellinen ja kehittävä harrastus. Ohjelma vaihtelee klassisen kirkkomusiikin helmistä uusimpiin hengellisiin lauluihin. Harjoitusten alussa on äänenmuodostustuokio. Kuoroon liittyminen ei edellytä aiempaa kuorokokemusta.

Laulukoetta ei ole.

Ristijärven kirkkokuoro on rekisteröity yhdistys, joka kuuluu Kainuun kirkkomusiikkipiiriin, joka taas on Suomen kirkkomusiikkiliiton jäsen.

Kuoron tarkoituksena on kehittää ja ylläpitää seurakunnan toimintaan soveltuvaa hengellistä musiikkia ja näin palvella seurakuntaa sävelten ja laulun keinoin. Tärkeä tavoite on myös musiikillisten haasteiden sekä oppimisen ja onnistumisen riemun tarjoaminen kuorolaisille.

Tervetuloa mukavaan joukkoomme aloittamaan uusi harrastus!

Ota rohkeasti yhteys kanttoriin!